AKVIZICE NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ
"Na této stránce jsem pro Vás připravild metodiku, která Vaší firmě přivede nové zákazníky. Věnujte čtení 10 minut a seznámíte se s moderními trendy v oblati získávání nových zákazníků na internetu"
Karel Maroušek, M.Sc., MBA
Specialista akvizice zákazníků
Způsoby akvizice nových zákazníků u některých z mých klientů
SEO OPTIMALIZACE
Nalezl jsem nevyužitý potenciál v organickém vyhledávání. Po provedení úprav popisných údajů a strukturovaných dat došlo ke skokovému a trvalému zvýšení návštěvnosti stránek. Vyškolil jsem tým Crussis na tuto novou metodiku.
KOMUNITKNÍ MARKETING
Síla Freeride spočívá v silné komunitě fanoušků, která ovšem nebyla naplno využívána. Projektem na Hithit a jeho online podporou jsme komunitu aktivovali. Vybrali jsme peníze na tvorbu SNB filmu a zároveň upevnili věrnost členů klubu.
B2B LEAD-GEN
Vytvořil jsem automatizovaný akviziční systém začínajícím reklamou ve vyhledávání a následným dopadem na vysoce konverzní stránky, které jsem rozšířil o zajímavý obsah. Strategii jsem doplnil cílenou reklamou na Linkedin a novým systémem newsletterů.
INFLUENCE MARKETING NA SÍTÍCH
Na sociálních sítích jsem velmi účinně využil známou tvář pro propagaci e-shopu a jeho sortimentu. Kampaň jsem zaměřil jak na získávání nových zákazníků tak i na oslovení těch stávajících pro uskutečnění dalších nákupů na eshopu.
ANALÝZA CHOVÁNÍ
Košíky jsem vybavil aktivním RFID čipem a ten sledoval v bezdrátové síti. Provedl jsem měření změn chování při změně uspořádání obchodu, při letákové akci, před a po výplatách. Měřil jsem také teplé a studené zóny a prostor u pokladen.
ONLINE REKLAMA B2B
B2B web-portál jsem ve spolupráci s interním týmem zákazníka rozšířil o detailně propracovaný systém online reklamy napříč vyhledávači pro lead-gen nových distributorů a představování novinek těm stávajícím.
... a mnoho dalších ...
EFEKTIVNÍ METODIKA AKVIZICE NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ
Studium marketingu jsem absolvoval na Nottingham Trent University v magisterském studiu. V postgraduálním jsem poté vystudoval strategické řízení. Léta jsem řídil marketing ve 30 zemích ve FORTUNE 500 korporaci.
Již 15 let pomáhám malým i velkým firmám s retenčním a akvizičním marketingem.
Používám metodiku, která funguje.
A jak tedy konkrétně získávat nové zákazníky?
Pojďme si ve stručnosti projít 15 aktivit, které Vám zajistí trvalý přísun nových zákazníků. Některé z nich jsou technicky náročné integrace, ale v těchto případech budete alespoň vědět, co přesně po svém interním marketingu nebo po agentuře chtít.
PROPOJENÝ SYSTÉM
Váš web nebude vydělávat, dokud nebude propojen s měřícími, analytickými a reklamními nástroji. A se sociálními sítěmi. Vždy slyším "To už máme". Jenže bohužel nemáte. Kde je Tag manager? Kde Search Console? Kde nové Analytics?
NASTAVENÉ NÁSTROJE
Aby celý systém fungoval správně, musí být všechny jeho části správně nastaveny. Musí získávat a předávat správná data. Něco Vám nastavila agentura, něco Vy sami, něco není nastaveno. A proto to nefunguje. Reklama stojí balík a efekt je malý.
FUNKČNÍ ANALYTIKA
Když začnete měřit, musíte data i správě vyhodnocovat. Každý pohyb na webu, každý klik, každý zájem o cokoliv. Musíte se ale neučit v těchto datech číst. A vyhodnocovat je. A byznys rozhodnutí už dělat jen na základě relevantních údajů.
MĚŘENÍ POTENCIÁLU
Naučte se pracovat s nástroji pro analýzu klíčových slov, odhalíte jejich sílu i aktivity konkurence. Analýzou potenciálu v organickém vyhledávání naleznete cesty jak získat nové zákazníky zdarma. Proveďte i porovnání popisných údajů svých a konkurenčních.
PŘESNÉ CÍLENÍ
Online reklama umožňuje cílit na přesný průnik množin zájmů, profesí, firem, demografických a geografických údajů, oborů studia, atd. Každý vyhledávač a sociální síť má svá specifika možností cílení. Ovládněte to, udělejte si z přesného cílení koníček.
VÝČET VÝHOD
Chybou je popisování produktu nebo služby. Říkám tomu "ego-marketing". Mnohem lépe funguje, kdy popíšete výhody a přínosy. Chcete naplnit zákazníkovy potřeby, ne ho vzdělat. Popište, co mu to přinese, jak mu to zlepší život. Inspirujte ho k nákupu.
KONVERZNÍ WEB
Nejdůležitější konverzí webu je samozřejmě kontakt. Nabídnout musíte ale i menší konverze. Na dopadové stránce z reklamy musí být video k přehrání, dokument ke stažení, formulář k vyplnění, přihlášení do soutěže. A všechny tyto konverze musíte měřit.
MĚŘENÍ EFEKTU VŠECH KANÁLŮ
Návštěvníci na Váš web přicházejí z různých zdrojů. A chovají se různě. Je třeba přesně měřit a vyhodnocovat všechny návštěvy webu. Pak budete vědět, odkud k Vám chodí návštěvníci, kteří posílají poptávky a objednávky. A kde pouze mrháte zdroji.
PRÁCE S TOP KANÁLY
Až zjistíte, z jakých kanálů k Vám přicházejí návštěvníci, kteří často konvertují na potenciální zákazníky (dají o sobě vědět), finanční i lidské zdroje přesměrujte tam. A experimentujte, A/B testujte, měřte, analyzujte, zvyšujte ještě více efektivitu těchto TOP kanálů.
PRINCIP POJMENOVÁNÍ
Principy e-marketingu se trochu liší od toho klasického. Máte například nějaký vlastní produkt. A nějak jste ho pojmenovali. Důležité ale je, jak si ho pojmenoval Váš potenciální zákazník. Jak ho vyhledává v prohlížeči.
NAPŘÍČ INTERNETEM
Vaše marketingová strategie musí pracovat se všemi dostupnými platformami, nebo s většinou z nich: Google, Seznam, blog, Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Pinterest, e-mailing, aplikace, diskusní fóra. Čím více, tím lépe.
ZNAČKA A PR
Doporučuji věnovat 10% Vašeho marketingového rozpočtu značce. A 10% času, který věnujete marketingu investovat do tvorby článků/videí. Reklama na článek stojí zlomek ceny produktové reklamy. Tam, kde najdu informace, často i nakoupím.
REFERENČNÍ PŘÍKLADY
Nabídněte nejlepším zákazníkům (nebo celebritám z řad Vašich zákazníků) slevu nebo službu zdarma za souhlas s používáním reference. Nic nefunguje lépe než spokojený zákazník a úspěchy, kterých jste u něho dosáhli. A je jedno co prodáváte.
E-MAILY
Na svůj eshop umístěte něco zdarma, respektive výměnou za email. "Kvartálník" je perfektní newsletter, který tvoříte pouze 4x ročně a zároveň nevytváří pocit spamu. Dobře funguje, když představíte témata minulého a příštího emailu. Automatizujte.
GUERILLA MARKETING
Marketingová guerilla je obsáhlé a úžasné téma, které stojí za prostudování, ale pro začátek vězte, že nejsilnějším guerillovým nástrojem jste Vy. Osobně. Je to Vaše vize, Váš byznys, Vaše tvář, Vaše doporučení, Váš svět, Váš web.
Akvizice nových členů věrnostnho klubu
Unibail Rodamco (dnes Westfield), vlastník mnoha obchodních center, mi zadal zajímavý projekt. Provést detailní audit věrnostních klubů jednotlivých obchodních center a způsobů akvizice nových členů.
Věrnostní kluby jsou má specialita. Mám rád akvizici a získávání nových zákazníků, ale opravdu rád mám retenční marketing. Tedy zajišťovat, aby současní zákazníci utráceli ještě více. A rádi. A ještě to sdíleli s vlastním doporučením. A aby přišli zas.
Udělejte to jako já. Najděte skupinu různého věku, pohlaví, zájmů a stylu. Jedno ať mají společné - být cílovkou pro Vaši firmu. Připravte jim formulář: Jak snadné je najít "dveře" do klubu? Jsou srozumitelně komunikovány výhody? Co by vytkli registraci? Dostali následně přehledné informace o členství a výhodách? Co se jim v celém procesu (ne)líbilo a co tam chybělo? Co by mělo největší vliv na jejich rozhodnutí registrovat se? A pak je posaďte do Zoomu a moderujte živou diskusi. Zvažte všechny jejich názory a připomínky.
Retence a akvizice pomocí klubové karty
Nedávno jsem byl v IKEA CEE prezentovat možnosti digitálních karet pro peněženky mobilních telefonů. Hlavní výhodou digitálních karet je, že jsou dynamické. Obsah a forma se mohou měnit na základě nákupu, dosažení počtu bodů, aktuální akce, atd. Formou sdílení karty (například slevového kupónu) je možné velmi efektivně získávat nové zákazníky.
Představte si, že Vaši zákazníci mají Vaši kartu v telefonu. Ne drahou aplikaci, která vyžaduje neustálou údržbu a zabírá v telefonu místo. Digitální kartu, která slouží pro personalizovanou komunikaci. Můžete notifikovat. Můžete měnit vizuál karty na kartu "spediční" a zobrazovat stav zásilky. Můžete mít kartu soutěžní, sbírat body a čerpat je. Použití je mnoho. A tato karta má i zadní stranu - digitální rozcestník na web, sociální sítě či katalog. A API. A slušnou analytiku.
Nabídka úvodních služeb v oblasti akvizičního marketingu
Má hodinová sazba činí 1.200,- Kč za hodinu + DPH 21%
Dostávejte emailem rady a tipy z oblasti akvizice nových zákazníků
V minulém newsletteru jsem se věnoval novinkám v oblasti Cookies a nových Google Analytics 4.
Rok 2022 přinesl (a ještě přinese) zásadní změny, které online žralokům přistřihnou ploutve a nováčkům v byznysové datové analytice rozdají nové zajímavé karty.
Zde ho máte k přečtení:
V příštích emailech Vám představím možnosti přesného cílení reklam ve vyhledávačích a na sociálních sítích - průniky množit zájmů, dovedností, profesí, firem, oborů, demografie, geografie,..
A samozřejmě - jak měřit potenciál klíčových slov, stanovit správně cenu za klik a provést online benchmark s konkurencí.
Jak zjistit potenciál akvizice nových zákazníků?
Zúčastněte se mých bezplatných 30 minutových seminářů, na kterých Vám prakticky předvedu jak zacílit Vaši reklamu na Vaši optimální cílovou skupinu.
Ukážu Vám, jak si snadno ověříte potenciál klíčových slov pro reklamu ve vyhledávání, měsíční počet jejich vyhledávání a aktivity Vaší konkurence v reklamě s použitím těchto klíčových slov.
Facebook umožňuje cílit reklamu na průnik množin zájmů a chování na této sociální síti. Samozřejmě v kombinaci s demografickými a geografickými údaji. Pojďme zde najít Vaše nové zákazníky.
Linkedin, stejně jako Facebook, umožňuje cílit reklamu na průnik množin. V tomto případě ale na průnik množit pracovních pozic, profesí, firem a jejich oborů a dovedností a vzdělání jejích uživatelů.
Nebo mi prostě zavolejte.
Využijte mé nabídky bezplatné 30 minutové konzultace.
Během půl hodiny provedu audit umístění pixelů na Vašem webu, čímž zjistím kvalitu zapojení měřících a analytických nástrojů. Podíváme se na SEO optimalizaci, do Google Analytic a na konverzní podstatu webu.
Zavolejte mi na číslo 734 490 779 a udělejte první krok k funkčnímu akvizičnímu marketingu.